Jobb, middag och städning/packning..

Japp, helgen startade med att jag efter en kort dag på praktiken k 14 fick bege mig till jobbet och hjälpa min kära mor. Var en man kort som var sjuk så jag fick gott ställa mig i kassan, kul trots att jag faktiskt hade grymt ont i mina fogar sen dagen innan men det gick rätt bra ändå. Har hittat en sida där jag ska beställa ett foglossningsbälte nu, så hoppas att det är snabb leverans. Jobbade iaf till 19-20 nångång och sen lämnade jag PB för att bege mig hem till nygjord middag och massa godis och chips, blev ett avsnitt Desperata och två avsnitt Lost, perfekt fredagsmys med min lilla familj =) Ringde sen vid 23 hem till mor och kollade läget hur det gick o stänga o så, blev ca en timmas prat och sen var det sängen som kallade, så skööönt att sova länge tänke jag.

Men på lördagsmorgonen vaknade jag till kl 08.00, var inte pigg som en lärka direkt utan svintrött men kunde inte somna om. Efter ca 2 timmar när Olle med vaknat så begav vi oss upp på vinden och skulle ta tag i vårt stora projekt för dagen, städa ur våra två förråd, suck... Fast det var inte så himla farligt som vi hade väntat oss, allt blev färdigt på ca 4 timmar, nice!! Efter det kände vi oss skapligt nöjda med tillvaron och konstaterade att vi nog kommer att klara av att hinna flytta om 3 veckor, hihi. Jag lade mig på sängen ett tag o vilade fogarna sen skulle vi ta bilen bort till mor o far på middag, dock ville inte bilen starta, jag som är så himla tankspridd nu för tiden (tom mamma anmärkte på det dagen innan på jobbet), hade glömt stänga av lysena på bilen så batteriet levde ju inte för fem öre, haha. Tillslut fick vi tag på Roger som kunde skicka sin svärmor med starthjälp, hehe, sen var vi iväg. Käkade fööör mkt mat och godis, huvva!!! Känner av det i kroppen idag, blir jämt som bakis i kroppen dagen efter man äter massa mat och socker, inte bra! 

Projektet för denna dag är att börja packa lite, kanske sortera ur nån garderob, senare blir det även lite plugg inför morgondagens praktik.. ska hålla i en övning på en gruppaktivitet. Vi hade nog tänkt försöka ta oss iväg till Tatueringsmässan med, men får se vad vi hinner med, de kör på till 18 så om vi hinner blir det en snabbis dit med. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback