Min lilla, lilla bebis..

Var på extra ultraljudet i måndags för att kolla till lillkillen. Visade sig att han låg på -13% under normalen, vilket inte kanske låter så värst mkt men tydligen tillräckligt för att vi ska komma tillbaka om två veckor igen. Han ligger fortf innom de streckade linjerna på kurvan men man blir ju såklart orolig ändå. Vikten uppskattades till 18-1900 mot normala 22-2300. Sålänge procenten inte blir mer så ska det inte vara någon fara, så nu får vi hålla tummarna att han ligger kvar runt 13 eller att -procenten blir mindre. Man börjar ju såklart fundera om det kan vara nånting jag har gjort fel som gör att han är liten.. skulle jag inte ätit sushi den där gången, den rökta skinkan eller doppat tungspetsen i rödvinsglaset? Borde jag slutat sova på magen tidigare och undvikit helt att sova på rygg? Ja frågorna är många men vem har svaret? Det är bara lillen som vet säkert och det återstår ju att se då. Nu ska jag försöka ta det lugnt och koncentrera mig på att vara gravid och lycklig, inte grubbla för mkt. Har lyckats byta bort min sista jobbhelg nu så nu har jag ingenting att våndas över. Har gått i två veckor nu och verkligen bävat för att jag skulle jobba nu i helgen för fattar inte hur jag skulle klara av det, min foglossning är inte kul nånstans, min aktivitetsförmåga är kraftigt nedsatt (titta, än har jag inte tappat min ATkompetens ;) ) Var på IKEA häromdagen och bara det var en pärs, fick sätta mig ned flera gånger för att det värker så dant i fogarna, riktigt bränner, inte skönt. Måste bli påmind hela tiden om att jag är höggravid men känns ju så töntigt när man inte har magen to go with it, fast det är ju inte storleken som räknas i det här fallet utan hur långt gången man är, och det är ju faktiskt "bara" 6 veckor kvar! Helt sjukt! Men men, så nu är jag alltså leeedig, fram till jan-2011, herregud så skönt! Bara försöka ta det lugnt o ta hand om kroppen och vänta in bebis, min lilla lilla bebis, my own... my precioussss ;)




» Carro

Gumman!! Tror inte det är nån fara! Tänk bara 6 veckor kvar.. tiden går så sjukt fort! Är så glad för er skull!! love you

2010-06-11 // 23:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback