Graviditetsvecka 22..


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu går jag in i vecka 22, vilket innebär att jag snart nästan kan börja räkna ned ;) hihi. Ja vet att jag säger detta varje vecka, men det går så SJUUUUKT fort! Denna ggn gör det ingenting iof för det är ju inte lika spännande att vara gravid denna ggn faktiskt. Jag tycker om det jättemkt, men det är ju så mkt häftigare första ggn och så himla mkt mer spännande. Nu känner jag mer att jag vill ha Sockerbiten här, att hon ska vara färdigbakad liksom =)

Jag ändrade infon denna vecka från BarnTotal till Vårdguiden ist, får se vad jag gillar den, var mkt bättre text ivarjefall tycker jag. Jisses vad jag känner igen mig i foglossningen som dem skriver om!! Den är från helvetet denna ggn. Med Fred så kom den mot slutet samtidigt som jag även stressade omkring i skolan, men såfort skolan var slut och jag kunde ligga hemma o lata mig så försvann den. Men Jag kan ju inte riktigt göra det denna ggn. Dessutom om man är så dum som jag som MÅSTE städa när man får besök eller MÅSTE hjälpa till o montera och bära tunga möbler (ja, det var IKEA om ni inte listade ut det innan;) ) trots att man absolut inte bör så får man väl skylla sig själv lite. Men har liksom inte ro o bara sitta på sidan av, det är ju halva nöjet att sitta o svära och jämra sig över beskrivningar och skruv som fattas, hehe.
Men som sagt, jag får ju sona för det nu också, bläää för foglossning säger jag bara!! Så nu är det jag som ska köpa mig ett riktigt foglossningsbälte, ett lite dyrare som faktiskt funkar att ta på sig själv o inte att man behöver ha nån stark man som gör det åt en som med det jag har nu. Tips på var jag kan köpa ett bra, ni mammor som haft samma problem??


Jag köpte ett foglossningsbälte från en sjukgymnastklinik för 150-200 kr.

Men det hjälpte inte, det skavde, gled upp när man satte sig och var allmänt obekvämt :/



2011-04-18 // 06:42:35

Känner som dig där. Graviditet nr 2 kommer liksom i skymundan och tiden bara springer iväg =)

2011-04-18 // 07:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback