Besök hos barnmorskan..



Idag var jag hos barnmorskan, för sista ggn får vi hoppas då hon går på semester i 2 veckor nu med. Allt ser fortfarande bra ut, hon ligger nästan exakt mitt på kurvan, har bra hjärtslag, mitt järn och blodtryck är bra.. Ja så det är inte så mkt att berätta egentligen. Vi pratade lite preventivmedel bla också, fick reda på ett relativt nytt som heter Nuvaring, nån som hört talas om? Fick iaf med broschyr hem som jag tänkte läsa sen och se vad jag tycker, kanske kan va nått. När vi diskuterade storleken på Sockerbiten igen ville hon inte gissa på vikt, men hon trodde att jag bar henne rätt långt in i kroppen, därav sparkarna nästan i ryggen med. Sen fyller hon ju upp hela vägen från blygdbenet upp till bröstbenskanten, så man vet aldrig, jag siktar ändå in mig på närmre 4 så är jag garderad, hehe. Hon ligger rätt långt ned med, men är fortf lite lite ruckbar, men det är vanligare som omföderska att barnet inte fixeras förrens nästan vid förlossning så det är ingen fara heller. Rätt skum känsla när jag gick därifrån att jag kanske inte ska träffa henne mer, både vill och vill inte liksom. Hon är superbra, men vill ju ändå att Sockerbiten ska komma inom två veckor så då vill vi ju inte ha några mer besök, bara efterkontrollen sen, aja.. vi får väl se..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback