Barnmorskan och tillväxtultrat idag..



Yes! Idag var det den efterlängtade dagen då vi var på tillväxtultrat, äntligen! Och faktiskt, peppar peppar, så behöver vi inte komma tillbaka! Hon låg precis på normalkurvan, så ingen procentuell avvikelse, YAY! Fred låg ju i samma vecka på -15%. Så det känns väldigt bra. Dock hade jag ju faktiskt känt det lite på mig på sistonde då det känns som att hon tar upp väldigt mkt plats i magen, på ett annat sätt än vad Fred gjorde. Det bökas så himlamkt mer och hela magen typ skakar när hon rör på sig, vilket hon ju gör typ hela tiden! Så räknar ju verkligen med en aktiv bebis, hehe.
Moderkakan som förut låg väldigt långt ned vid "utgången" hade dragit sig uppåt och var inte alls i vägen så det är jag himla glad över med. Min största skräck att behöva göra ett kejsarsnitt!
En annan lite rolig sak som hon såg på ultraljudet var massa hår!! hahaha, hon visade massa massa streck runt hela hennes huvud. Så då vet vi att det blir en liten trollunge till redan från början, hihi. Nu ser jag det ännu mer framför mig hur hon ser ut. Och.. hon bekräftade även att det är en tjej, så det kändes med skönt, ytterliggare en bekräftelse på det liksom ;)

Efter ultrat var jag nere hos barnmorskan, där visade vågen på stadiga 11 kg + sen start, dock fortf 2 kg mindre än vad jag vägde med Fred i samma vecka. 11 kg känns ju rätt mkt annars alltså. Hoppas det rinner av lika fort som sist :-S Annars så var allting bra! Över förväntan gick det idag. Järnet var bra, kan gå ned till en tablett om dagen ist för två nu, så himla skönt! Hon ligger nedåt med huvudet. Och livmodern växer normalt. Dock ska jag lämna in urin för odling för att kolla om det kan vara UVI pga alla sammandragningar/förvärkar. Så får se om det kan vara svaret, eller att jag helt enkelt bara har så mkt. Nu för tiden kan jag inte ens räkna hur många jag har under hela dagen. Lite jobbigt faktiskt, men börjar vänja mig... börjar ändå se ett slut nu, "bara" 8 veckor kvar, Hoppas på ca 6 veckor ;) Längtar massa nu när jag fick se henne lite idag ju! Tror dock att det kommer gå himla snabbt ändå.. helgerna framöver är ju fullbokade så det kommer nog gå i ett fram till mitten på augusti:

- Nu from torsdag ska vi bo hos mina päron när dem är i turkiet..
- Veckan efter det kommer Olles familj och ska fira Freds 1 års som är den helgen, även kalas med våra kompisar för Fred den helgen 15-16 juli)..
- Helgen efter det ska pappa firas som fyller 50 i turkiet nu..
- Helgen efter det är min BABYSHOWER, OBS OBS 30 juli!!! Inbjudningarna på G..
- Helgen efter det fyller min lillebror år..
- Och helgen efter det är det 13-14 augusti, alltså typ då jag bestämt att hon ska komma =)

Fullspäckat med andra ord!
Ska ju även till min BM en ggn i veckan nu för att kolla blodtryck och värden så då kommer det kännas som det går lite fortare också, yay!



» Carro

Fy fasen vad fort tiden går!! Skönt att allt såg bra ut!! Vi längtar efter en liten trollunge!! love you

2011-06-28 // 21:56:42

Men 11 kg är ju småpotatis!! Själv gick jag upp 20 härliga kilo. Shit vilken rumpaaa jag hade mot slutet. Men nu har allt ramlat av och halkat ner så att säga ;)

2011-07-04 // 21:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback