Går in i gravidvecka 17 idag..


Jisses va fort det går! När Fred låg i magen så kändes det som att tiden gick i snigelfart. Men antar att det är annat nu när vi redan har Fred att ta hand om om dagarna. Är ju inte många lugna stunder. Men dem stunderna som ägnas åt Sockerbiten är när Fred somnat för natten på kvällen. Då tänker jag lite extra på honom och försöker urskilja några buffar innifrån men det är svårt, man längtar ju så dant!
Men en annan underbar grej som faktiskt funkar redan nu är vår Angelsound. Det är en doppler som man lyssnar på bebisens hjärta med. Ett väldigt omtalat instrument, vissa säger att det är farligt för bebisen, men BM säger att det inte är farligt, hon använder ju en oxå. Men man ska kanske inte överdriva användandet ändå så jag har bara lyssnat på den varannan vecka ungefär. Från början så hörde jag bara en svischande ljud, om jag tröck tillräckligt hårt mot magen och vinklade mikrofonen nedåt, lite meckigt. Men igår var det så himla häftigt! Satte dopplern mot magen löst för att jag först skulle fixa volymen, men då hördes det en klart o tydligt hjärtbultande -dunk dunk dunk- och inte bara -svisch svisch svisch-. Gav hörlurarna till Olle direkt o frågade om han trodde det va mitt hjärta eftersom det var så högt och ljudligt. Men vi konstaterade snabbt det var Sockerbitens eftersom mitt hjärta inte galopperar som en häst i ca 150 slag i min och försvinner åt ena sidan av magen lite då o då ;) Så grymt häftigt!! Så det rekommenderar jag verkligen alla gravida att köpa <3



» alice

Vad mysigt! Ser också fram emot att träffa Sockerbiten :)

2011-03-12 // 14:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback