Ultraljudet..


Ultraljudet igår gick jättebra! Mamma och Kevin följde med eftersom vi denna gång ville ha lite mer uppmärksamhet på Sockerbiten, sist så flängde Fred så dant så Olle såg inte mkt. Iaf, så mamma hade Fred i väntrummet under tiden. Kevin busade med honom med sin BMW-keps och det var skitkul tydligen, kunde höra honom emellanåt ute i väntrummet när jag låg på britsen, hehe.

I vanliga fall tar ett UL ca 30 min, men vi va inne närmre 50 min. Och det var ju inte nått vi grät över, hehe. Anledningen till att det tog så lång tid var dels för att Sockerbiten inte var medgörlig alls, vred o vände på sig åt helt fel håll hela tiden, men också för att vi fick en barnmorska som höll på o lära sig UL. Det va jättebra tyckte jag för hon va så himla mkt bättre än va de andra BM jag haft på UL varit. Antar att det blir lite skillnad för dem som jobbat med det så länge och om man precis börjat. Då är det nog roligare liksom.
Hon var så himla bra o berättade allting och visade massa saker som vi tidigare inte fått se, jättekul!
Allting såg jättebra ut och datumet 26 augusti står kvar som BF. En sak hon dock sa va att vi nog ska ställa in oss på en liten bebis och tillväxtUL denna ggn med, eftersom det blev så med Fred, men det gör mig inget, sålänge det inte är nån fara liksom. Bara kul o se bebis typ 1ggn i veckan dem sista veckorna där =)
Nu till den stora frågan - Såg jag nån snoppis??
Hon stannade en lååång stund framifrån i undre regionen på bebis när hon försökte mäta lårbenet, och då sa hon "jahopp om vi kan få en bra bild på nått lårben då, fast den verkar vilja visa lite annat än det tror jag". Och då var det nått som syntes mitt mellan benen på bebis, snoppis eller ej, det får vi se på torsdag, men jag har mina aningar ;)

Påvägen hem svängde vi förbi Donken, och till min stora glädje fanns BANAN-MILKSHAKEN nu!!! Som jag längtat, det är det enda speciella tror jag som jag varit sugen på under båda graviditeterna, men den finns tydligen bara ibland. Det bara lyste i ögonen på mig när jag frågade vilka smaker det fanns nu o killen svarade Jordgubb, vanilj, choklad.. o så har vi banan nu med. Så jag slog till på en stor, o Olle bara garvade åt mig när han såg min lycka, haha. Och den var lika god som jag föreställt mig och kom ihåg med, mmmmm!


Åh va spännande. Är det kanske en pojke till hahhaa



Får ni betala för 3d ul?

2011-03-29 // 21:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback