Vecka 18


Igår gick jag in på graviditetsvecka 18. Eller i medicinskt språk 17+0. Alltså 17 hela veckor men inne på vecka 18. Idag är det 17+1 vilket betyder 17 veckor ich en dag. Sedan fortsätter man räkna 17+ tom 17+6, sedan slår det om till ny vecka.
Men fasen vad fort det går nu! Nästan halvvägs och snart dags för RUL och könsUL i Link. Dock har jag ju drömt typ tusen ggr om förlossningen o att det är en pojke, så jag är ju som sagt rätt säker. Igår klockade jag hjärtslagen med vilka hamnade på nästan exakt 140 slag/min. Man brukar säga (myt?) att pojkar ligger lägre i hjärtslag, <140, och tjejer högre, >140. När jag kollar på hur Freds hjärtslag också såg ut hos BM så låg dem lågt hela tiden och aldrig över 145, likaså under förlossningen. Så det tycker jag är ytterliggare ett tecken på att det är en pojke. Jag bara känner det på mig. Trots att det verkar som att många omkring mig verkar tro motsatsen, tjejligan tror på tjej men jag lovar att jag kommer skicka ett mess till dem o skriva "I told U so!", haha!

Igår va vi på lördagsmys hemma hos min familj. Är så roligt med min lillabror som är 6år. Han är så smart och fundera väldigt mkt och frågar saker o ting. Som med bebisar ex. Förra graviditeten så fick mamma o pappa Lennart Nilssons bok "Ett barn blir till" av oss där det är bilder tagna innifrån på foster vecka till vecka. Den har vi kollat i och numera vet han precis vad navelsträngen är till för och var bebisen kommer ut, även fast han förra året var övertygad om att den kom ut genom stjärten, hehe, inte så konstigt kanske när man som kille faktiskt bara har ett hål där nere som större saker kan komma ut från ;)


» Mimmi

Jag tor också det är en pojke, känner de på mig ;] Puss bästis. x

2011-03-21 // 00:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback