Ett-tu-tre.. tältbygge..


I helgen var vi som vanligt hos min familj på middag, och soool! Vi satt och funderade och funderade hur vi skulle göra för att kunna slå två flugor i en smäll och kunna sitta ute o sola samtidigt som Fred kunde vara ute o leka, utan att han skulle få för mkt sol på sig.
Parasollen var trasiga och tror inte det skulle funkat så bra ändå när han kröp runt liksom (JA på gräs kryper han, haha, om han bara kunde komma på att göra det innomhus med o inte bara åla). Men då kom jag på att Evelina min vän berättat om att de hade ett slags tält till Li när dem satt ute på deras uteplats. Och min mamma tänkte genast på den lilla igloon som min lillabror hade på sitt rum ihopfälld o typ aldrig använd. Så den satte vi igång och fixade ihop, mormor, bror och bebis ;) Och det blev ju kanon! Tänkte att han skulle krypa ut men han tyckte nog att det var lite mysigt därinne med alla leksakerna, bättre än gräset iaf som är så läskigt, hehe. Jättebra skydd mot solen ju, dock kanske det kan bli lite varmt därinne men då är ju fördelen att man kan ha mindre kläder på eftersom han ändå inte är mitt i solen då..
Så nu saknas bara vallgraven utanför Freds nya sommarhus, hehe. Mor min köpte ju en bebisplaskis som vi ska sätta upp sen när det varit varmt ett tag. Det kommer att gillas!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback