Graviditetsvecka 26..


Grav-vecka 26 då! (läs om förra veckan här) Märker av Sockerbiten mer och mer, hon liksom spritter till och hela magen skakar, dock är det fortf svårt o urskilja fot eller arm. Ibland om man trycker tillräckligt hårt så kan det hända att hon sparkar tillbaka men det är som sagt svårt, förmodligen för moderkakan. Lite tråkigt kan jag tycka faktiskt. Var ju så mysigt när Fred låg i magen o man kunde retas lite o liksom känna en fot. Känner som vanligt väldigt mkt buffanden åt dem nedre regionerna med, undrar om min livmoder ligger väldigt lågt eller nått för ibland känns det ju nästan som att jag lättar nån cm från stolen när hon trycker ifrån, haha.
Foglossningen har blivit MYCKET bättre!!! Är så himla glad för det, trodde ett tag att det skulle bli en helvetes sommar med den framför mig. Men nu verkar det ha släppt lite. Tror det också är för att jag blivit strängt beordrad att vila och ta det så lugnt jag kan när jag kan av Olle. Han vet ju liksom jag att om det blir för mkt ena dagen så är det inte kul för mig dagen efter. Så det gäller ju o göra allt i lite lagom måtta. Men som sagt, känns mycket bättre!
Trugar med mina järntabletter, dock håller jag ju på o kräkas varje gång nästan. Äter ju fexim som är en brustablett som är skonsam mot magen. Klarade inte av niferexen, fick kramper i magen så den kommer jag inte gå tillbaka till. Men feximet iaf får en kiss-gul färg och smakar inte gott! Men det är bara o svepa. Får gå o borsta tänderna och tungan direkt efter för att få bort smaken, blää!
Annars kan jag inte säga att det är så mkt som är annorlunda denna vecka. Längtar efter den magiska gränsen vecka 30 =) Då känns det inte alls långt bort längre på nått sätt, då är man liksom inom det tiotalet som bebis kan komma på. Räknar ju kallt med att Sockerbiten kommer komma innan vecka 40 med, hehe. Dock så kommer det absolut inte göra nått om jag går över lite, vill ju veta lite hur det känns o komma till det där datumet man väntat på i 9 månader. Fast iof, då kanske inte prematurkläderna kommer passa ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback