Graviditetsvecka 27..


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sakta men säkert närmar vi oss mitt riktingsmärke vecka 30 =) Bara 3 veckor kvar, sen känner man äntligen att man kan börja räkna nedåt från 10. Vecka 27, hmmm,  det där med att bebisen hör vad som händer och sker utanför magen har jag märkt av. Ofta när jag och Fred läser bok eller sjunger så vill hon vara med och sparkar till en del. Eller så tycker hon helt enkelt att vi sjunger för jävligt, haha! Men det är ganska mysigt måste jag säga. Att ändå ha båda barnen med sig så att säga trots att den ena fortf ligger i magen. Sen kommer det väl bli fullt sjå med att försöka ha både i famnen och läsa samtidigt, får nog snarare bli babysitter till Sockerbiten om jag ska sitta med Fred i knät o läsa =)
Bristningar har jag ännu inte fått en enda -PEPPAR PEPPAR-! Har varit så orolig för det både med Fred och med Sockerbiten, det går ju liksom inte att få bort på nått sätt sen. Men som sagt, jag har klarat mig hittills, men det är ju många veckor kvar! Jag smörjer och donar, även om det inte är säkert att det hjälper så skadar det ju inte att köra på ändå.
När jag tänker efter lite så är det grymt svårt att tänka sig att vi ska ha en till bebis faktiskt! Även fast vi känner henne dagligen så är det så svårt att föreställa sig att det ligger en liten unge därinne. "Det som inte syns, finns inte". Skulle ju vara lite lättare om man åtminstonde kunde få ha ett litet tillhål o kolla in på henne ibland ;) Längtar verkligen massor nu! Få ut henne o bli den familj vi föreställt oss så länge nu, 2 vuxna och 2 barn, perfekt!  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback