Snö och julaftons-traditioner..



Äre bara jag som redan längtar till sommaren igen? Hehe, vinter är verkligen ingenting för mig. Iaf inte när man har bebis och småhundar. Cookie får hela skägget fullt av snö och sen är det ju så roligt att leka i snön så då blir man helt genomsur också! Så då blir det hundbadning varje gång man kommit in från promenad, så det är en lång process att bara gå ut o rasta lite =)

Fast vintern har ju sin charm också, nämligen JULEN såklart! Om det är någon tradition som jhag älskar så är det jul och speciellt julafton då. Det var det bästa jag visste när jag var liten när man vaknade på julaftonsmorgonen och man vaknade tidigt tidigt på morgonen och såg att tomten lagt ett litet paket under den lilla lilla granen man hade på sitt lilla lilla bord.. i den lilla lilla stugan..., oj är visst lite sagoskadad tror jag;)
Anyways, sen så smög man ut i vardagsrummet och såg att tomten även klätt julgranen och pyntat hela huset. Det var det bästa jag visste med julen, sen julklapparna såklart, men just den där känslan som infann sig på morgonen, den saknar jag. När jag blev äldre så lärde jag mig ju att (OBS OBS: LILLSYRRAN LÄS INTE NU OBS OBS) det inte var tomten utan mor o far som va uppe halva natten o fixade o donade, o jag fick även vara med dem sista åren och hjälpa till. Nu för tiden om jag fick välja själv så skulle jag jättegärna sova över där dagen innan o sen vakna upp till samma syn som när jag var liten. Just den här traditionen tänker jag försöka föra över så gott jag kan till mina barn i framtiden. Tror Fred är lite för liten detta år, men till nästa jul så ska vi garanterat ha julgran och pynt så det står härliga till! =)


Här längtar vi med till Sommaren.

Siri hatar att gå ut i snön :P

haha!

Söt han är då lilleplutten :D

2010-11-26 // 14:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback