Graviditetsvecka 23..


Number 23 ;) Vet inte så mkt vad jag ska berätta om den 23 veckor gamla graviditeten. Känns inte som att det hänt så mkt mer sen förra veckan utöver det vanliga. Förutom foglossningen, men den vill jag inte ens nämna för försöker ignorera att det ens finns nått som heter foglossning överhuvudtaget, blä! Ska till barnmorskan 9 maj o då ska jag tigga på mina bara knän att få låna en TENS-apparat eftersom det inte verkar hjälpa med ett vanligt bälte. Så jag får helt enkelt hålla ut i några veckor till. Om dem inte hade varit så dyr hade jag kanske kunnat köpt en egen, men nån måtta får det väl vara. Har andra bättre saker jag vill lägga pengarna på istället till Sockerbitan än på nått som bara används innan hon ens kommit ut.
Annars kan jag väl med glädje dela med mig av att jag iaf gått upp 5 kg nu =) Började ju nästan tro att hon inte vägde nått därinne med tanke på siffrorna på vågen, men nu börjar det ränna iväg, så verkar ju som att det blir runt 10 kg som med Fred också i slutändan.. PHJU! Tänk att jag alltså då kommer bära på 20kg sammanlagt extra när jag bär på både Fred o gravidmagen, uscha!
Hickandet känner jag igen från beskrivningen, det gör hon, dock känns det inte lika tydligt som med Freddie, eller iof så hickade han vääldigt mkt med kommer jag ihåg =) Eller så har det också att göra med att moderkakan ligger i framvägg, för det märks på sparkarna med, inte alls lika tydliga, även fast det känns att hon lever rövare där inne när jag sätter mig ned o är stilla för nån minut. Har börjat få väldigt mkt sammandragningar med som jag nog skrivit tidigare, väldigt obehagligt men de gör inte ont iaf. Jag försöker ta det så lugnt som möjligt för att inte stressa livmodern med det är ju lite svårt.. Ne nu ska jag ut på balkongen efter lite slit innomhus, lapa lite mer sol :D


Foglossning är verkligen skit. Är sååå glad att jag inte känner nåt än så länge =)

2011-04-25 // 19:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback