Graviditetsvecka 25


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmmm, skrev jag inte nyss om vecka 24 ? Herregud! Veckorna flyger iväg. Nu börjar jag fatta mer tror jag att Sockerbiten verkligen finns. Hon gör sig ju mer och mer påmind om dagarna och kvällarna, supermysigt! Dock som sagt inte mer samma kraft som Fred. Men Olle sa en smart grej, att förmodligen så kommer jag ju starkast ihåg hur Fred var i magen mot slutet, när man får dem där sköna revbenssparkarna och de, och om man jämför med dem så är ju Socker biten lååångt ifrån. Men det är ju klart, går ju inte att jämföra vecka 25 med vecka 35 exempelvis.
Jag har börjat få satans mkt kramp i benen nu, fasen va ont det gör! Ibland känns det nästan som att jag själv framkallar krampen bara genom att tänka på det, haha. I förrgår när vi kolla på film så fick jag sån djävulsk kram i hela vänsterbenet och ut i foten, fick nästan lite panik för det gick liksom aldrig över! Fick ställa mig upp och liksom väga bara på det benet för att tvinga ut alla muskler i benet.
Imorn ska jag till BM på första besöket sen inskrivningen, ÄNTLIGEN! Det känns dock som att jag har väntat i evigheter på istället. Är ju så himla nyfiken på mina värden, speciellt järnet eftersom jag hade många dippar på det med Fred. Men denna ggn har jag inte alls känt av det så mkt, tror att jag äter mkt bättre och varierat nu än då och att jag helt enkelt har mer tid för att äta och inte stressa runt. Ska bli himla intressant med SFmåttet med, o jämföra med kurvan från när Fred låg i magen. Lite större är jag ju nu men livmodern står fasen inte högt tycker jag, tror mer min livmoder växer på bredden än höjden, hehe.
Kommer ju få moderskapsintyget med imorn, så då kan jag snart börja dona med försäkringskassan och så igen. Ska bli lite skönt, trots att det säkert kommer strula denna ggn med :-S



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback