Graviditetsvecka 35..


Pust, stånk och stööön! Ja det är verkligen så jag känner nu. Blir mer och mer less på gravidkroppen ju fler veckor som går. I början är det ju mer mysigt att vara gravid än såhär på slutet. Jag är tung, har ont vad jag än gör i hela kroppen och trött som fasen. Natten till idag var verkligen inge rolig, sov inge bra alls. Hur mkt sammandragningar och förvärkar som helst, endel gör ont och en del inte lika ont. Jag kan inte sova på rygg för då får jag skitont i svanken och varje gång en sammandragning kommer så känns det som blodstopp i huvudet så blir helt yr. Men kan heller inte ligga på sidan för då får jag sammandragningar och Sockerbiten blir förbannad för att hon antagligen ligger obekvämt då. Så det begränsar ju mina sovställningar som ni hör (mage är ju uteslutet av naturliga skäl). Suck!! Och som jag sagt tidigare, jag har fler sammandragningar om dagarna än jag inte har det, så man börjar ju bli van att magen alltid är stenhård, men det är ju inte bekvämt nånstans. Det börjar bli svårt o andas för livmodern antagligen står som högst nu så jag kan inte sitta ned längre stund.. aja.. orkar inte beklaga mig mer. Men allt jag kan sammanfatta det med helt enkelt är att jag vill ha ett slut på detta SNART!! Hoppas veckorna kan gå i räserfart nu!
Var förresten hos barnmorskan i onsdags med, ska göra ett inlägg om det. Har ju lite att ta igen nu.. Har ju varit full rulle hela veckan i princip. Så inlägg om kontrollen hos BM, kalas 1 och 2 och lite nya kläder till Sockerbiten, bla.. Så hang on, dem kommer snart =)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback