Besök hos barnmorskan

Idag stod barnmorskan på schemat. Hade en del att prata om då min oro för stor bebis eskalerat lite. Även nyfiken på järn o vikt o hur kurvan ser ut. Järnet visade sig gått upp, yay, till hela 112! Tryck och socker låg bra och vågen visade 5kg +. Sen den berömda mätningen då, min oro var helt i onödan o visade sig vara i underkant istället, va 3cm mindre än normalkurvan för min vecka! Hon tyckte tom att det va så pass att hon vill mäta igen om några dagar bara. Känns lustigt! Från att tro att bebisen är stor till att magen ligger lite i underkant ist! I varje fall så blev nästa mätning precis innan mitt ultra för att kolla om moderkakan flyttat sig så om hon tycker att måttet fortf är i underkant så ringer hon dem o säger att dem ska kolla tillväxten med för säkerhetsskull, känns skönt! Undrar vem som egentligen gömmer sig därinne, så spännande! Stor eller liten så är du så välkommen så!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback