Övernattning på sjukhuset.

Man ska aldrig ropa hej.. När Fred sovit i ca 20 min så blev han väldigt ledsen och vred och vände på sig. Jag gick in p såg till min förskräckelse att det va massa med blod på kudden o det rann från hans öra. Bar ut honom i badrummet o försökte badda men han verkade ha jätteont o blodet verkligen rann! Ringde t Olle som var o Öland med jobbet som i sin tur fick ringa 1177 eftersom jag inte kunde höra nått i luren knappt. Jag ringde även mamma onda henne komma hit o hjälpa mig. Olle ringde snart upp o vi hade fått akuttid i Linköping, så det var bara o packa ihop oss. Tur jag ringde mamma! Hon kom o jag hade fått ned barnen o köket där de fick glass, blodet rann fortf o det verkade bli värre när han gick ned för trappen för då började han gråta massor igen. Vi kom fort ut i bilen o åkte för att hämta upp Olle i stan. Sen var vi väl o Link efter 20 min och fick komma in o bli undersökta direkt. Dock var det väldigt svårt o se nått för allt blod i örat så han fick en salva som skulle stoppa och tunna ut för att lättare se något dagen efter. Sen fick vi ett rum att spendera natten i. Högläge hela natten vilket inneburit att jag suttit upp med Fred, Inge skönt direkt men vad gör man inte liksom! Imorse kollade läkaren på honom igen o eftersom det inte kommit nytt blod så fanns det ingen anledning till att hålla oss kvar. Förmodligen hade röret hamnat fel o skavt på trumhinnan och kommer förmodligen komma ut med det levrade blodet. Det är ingen fara isf då det andra röret sitter rätt o stimulerar till bättre talutveckling, skönt! Dock fick vi tidigarelägga återbesök så dem kan se hur det gått. Vi fick även en salva med oss som vi ska köra med morgon och kväll. Vilken pärs alltså! Det är aldrig roligt när någon skadar sig men det är extra oroligt när det kommer massa färskt blod o när ens barn verkar ha så ont! :( men, peppar peppar, nu verkar det som att han inte besväras nått alls. Läkaren kunde dock inte försäkra oss om att det inte kan börja blöda igen, men då behöver vi inte oroa oss på samma sätt igen iaf. Usch, jobbigt att åka t sjukhus hela tiden! Nästa ggn får vi hoppas inte är förren trollet ska komma ut!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback