järnbrist

Skulle till skolan vid 10 imorse, men icke sa nicke, en kvart innan jag skulle bege mig ut genom dörren så fick jag en svimm-attack! Blev helt kallsvettig och armarna började domna bort, inte sköööön!! Så fick gott lägga mig på sängen och Olle satte fläkten på högsta fart, blev bättre efter ett tag men fyyy! Jag brukar inte svimma o det är fan inte en kul känsla alltså. Men fick nog svaret senare på dagen sen när jag var hos barnmorskan, hade lågt järnvärde så det måste fås upp, var ingen panik direkt men har suttit o kollat runt på forum vad som kan bli bäst preparat o använda, vill ju inte käka tabletter egentligen eftersom det verkar vanligt att man bli förstoppad, inte kul asså! Ett annat alternativ då är blutsaft, nån som har nån erfarenhet? ska tydligen smaka pekka men kanske tål o provas iaf, får se vad de kan bli. Annar så var allting helt okej med lillskiten, bra mått och jag skulle inte oroa mig över min lilla mage, ynka 5kg har jag gått upp på 26 veckor!! Fick lyssna på hjärtljuden med, fast han är ju som vi vet sen innan en omedgörlig liten skit så han vred o vände på sig så vi fick jaga ljuden över hela magen på mig haha. Är väl bara o förvänta sig en jobbig bebis med noll dyngsrytm, iaf om han ska behålla den han har nu, är aldrig lugnt i magen, men lite mysig är det ändå=)

O just de, en  annan liten petitess, haha, vi har sålt lägenheten idag! YAY! Så äntligen så ska vi flytta från denna bastu till lägenhet på sommaren som inte heller har nån hiss, inte populärt när man bor högst upp, hehe. Så absolut senast 1 juli kommer vi vara utflyttade och inne i en ny, om vi nu hittar nån!! :-S Men allt jag behöver göra egentligen är bara o hitta lägenheten och sen luta mig tillbaka, springa i trappor tusen ggr är inget jag ger mig på med foglossning =)

Nu blire nog ut med hundarna och sen hopp i säng med nässpray, ett glas vatten o varm vetekudde (standard sen 20 veckor tillbaka typ, hehe)



» Emma

Tycker du ska ge niferexen en chans. Alla blir inte förstoppade av dem. Blir du dt kan du ju sluta. Jag hade inga problem alls. En rolig detalj är ju att ditt bajs blir svart oxå..ha ha ha :-P.



Oroa dig inte för en vild bebis..det sägs visst: vild i magen- lugn utanför..men det sägs så mycket..



Angående dina 5 kg så är det inte svårt att det drar iväg mot slutet..du kan fortfarande hamna på 15 kg..speciellt om du går över tiden- Inget att oroa sig för i så fall då det mesta försvinner direkt efter förlossningen..saker och ting väger merän man kan ana.



Ni kommer väl till Oxelbergen nu hoppas jag?!



kramar til dig o magen

2010-04-12 // 23:03:29

jag hörde det där om niferexen med att man får svart bajs, hehe =)

Skulle vara trevligt med en lugn bebis men jag förväntar mig det motsatta. Vi kollar ju mest på lägenheter dit bortöver eftersom alla vi känner bor ju på öster så skulle vara kanon med oxelbergen verkligen!

2010-04-13 // 09:38:07

Obehagligt att svimma, usch! Hoppas du mår bra nu iaf och att vi ses på BG imorgon=) Kan du ta med papprerna från föreläsningen då också? Kram

2010-04-13 // 16:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback