Freds första tur i gungan..


Igår på söndagsmiddagen hos Ma och Pa så passade vi på och ta en tur runt gården i vagnen och till gungorna. Fred har aldrig gungat utomhus förut och jag och Olle har verkligen letat runt i området vi bor i efter barngungor, men det finns bara sånna däckgungor överallt! Förstår inte att det ska va så svårt o hitta en barngunga, finns det inga så små barn i vårat område eller? Aja, får fortsätta sökandet. Iaf, stoppade ned Fred i gungan och fick ett smile direkt, räcker med att man puttar på lite och säger "gung gung" och han flinar upp sig, hehe. Så nu vet vi att han gillar det också =) Man skulle ju ha en egen gungställning om man hade hus och baksida med gård alltså, skulle ju vara perfa!
Det är så himla kul o se sitt barn bli sådär glad, då spelar det liksom ingen roll vilken skitdag man har haft eller hur lite man sovit. Man blir så glad innifrån och ut verkligen!


Sådana gungor vill jag också ha här!

Vi har en däckgunga utanför oss men den är alldeles för stor så tösen ser totalt livrädd ut när jag sätter henne i den.

Sen finns det en annan bebisgunga en bit härifrån men den är så smal vid sittdelen så hon sitter snett i den.

Hur svårt ska det vara att göra barnvänliga bebisgungor undrar jag??



Jag har BF 4 augusti, när har du? Ja det är tråkigt när det är så långt mellan kontrollerna! Jag ska dit nästa vecka och få lyssna på hjärtat och mäta magen.

2011-04-11 // 12:33:04
» Emma

Ja, oftast går det fortare än va man tror med andra barnet! Så var beredd ;)



Du skrev ett inlägg om en nappflaska häromdan som värmer av sej själv?! Är den bra?

Vi blev ju bjudna till Rhodos, tänkte om det är en bra grej att ta med, då man inte behöver leta upp micro osv..

Är den att rekommendera? :)

2011-04-11 // 17:00:49
» Jenny

Vet inte om ni bor kvar... men på innegården vid Lalles kiosk finns det en barngunga.

2011-04-11 // 19:43:09
» Ida

Jättefina bilder :)

2011-04-11 // 22:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback