Graviditetsvecka 37..


Vecka 37, and still goin strong.. eller? Nja, kan jag inte väl direkt säga. Foglossningen har kommit tillbaka ordentligt nu, men känns egentligen inte som att det gör nånting för nu är det ju sluttampen och då kan man inte räkna med att vara tipptopp tycker jag, det ska liksom kännas lite vid det här laget att man är gravid ;) Sen har jag skapligt ont i ryggen nu för tiden med, går liksom inte att sova vidare bra.. men men.. vad gör det när man ändå har världens bästa sambo som beordrar en till sängs för att vila fast man själv inte tycker man behöver. Så jag får min sömn ändå, även om den inte är i ett svep på natten. Sammandragningarna har gett med sig lite nu, antagligen pga antibiotikan jag ätit i 5 dgr nu för UVI. Läste ju nånstans att det kunde ha koppling till varann så bad ju få lämna ett prov för odling, konstigt att inte min BM själv bad om det, men iaf så hade jag ju UVI iaf så nu är den behandlad och förmodligen borta. Får se om vi ens hinner ta en ny odling för det ska tydligen göras 3 veckor efter behandlingen är avslutad, och då hoppas jag ju på att hon faktiskt redan är född.
Annars kan jag säga att jag känner mig rätt lugn och harmoniskt just nu. Kan hända vara för att alla dem här helgerna som varit fullspäckade nu är förbi eller så är det för att jag sovit hos mamma o pappa i helgen och vilat upp mig plus att Fred dessutom sov kvar där till idag. Vilket gjorde att vi fick sova uuuut =) Mkt skönt! Förmodligen är det en kombination av allt. Nu kan hon faktiskt få komma när som helst, Olle har sagt nu på söndag men det tror jag verkligen inte, jag har satsat på den 17e =) Tänkte göra ett till inlägg där ni kan ge era chansningar i kommentaren, lite kul va? =)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback