Ugn o micro på plats.. Köket i huset börja...

mms_img-91024159 (MMS)

Ugn o micro på plats.. Köket i huset börjar sakta men säkert ta form, det känns så jäkla bra! Har nog inte riktigt fattat det än dock. Att vi ska bo där, känns bara som om vi håller på o renoverar liksom, hehe.. Men antar att det blir skillnad när man får dit alla sina saker o så, längtar verkligen!



» Emma

Vårt hus var 110 kvm från början, 4 rum och kök.

Nu har vi byggt till 55-60 kvm till, totalt 3 rum till = 2 barnrum och ett allrum. Vi ville ha ett sovrum till övers, där är det nu datarum/gästrum. Perfekt nu i renoverningstider - där sover pojken nu i en stor dubbelsäng ;)

Allrummet är helt färdigt och vi är supernöjda. Satte in ett 4 meter långt skjutglasparti som går ut på vår altan. Jättebra blev det.

Barnrummen väntar på en fondvägg var, samt golvmatta. Sen kan ungarna (äntligen) flytta in där.

Vårt vardagsrum blev större då vi slog ner väggen till Alex gamla rum, så det är närmare 40 kvm vardagsrum nu. Härligt med yta! Å nya möblerna kom i fredags, så nu ser man verkligen helheten. Dock är det mycket kvar, vi ska riva vägg mellan kök å vardagsrum, köpa helt nytt kök, köpa ny kamin (samt flytta den, inte ha den på den gamla platsen) mm mm.

Man blir aldrig riktigt klar när man bor i hus! ;)



Hur ligger ni till? När är det flyttdags?

2012-01-02 // 13:04:21

Hejsan,

jag förstår att det är förvirrande med allt- jag hade också varit förvirrad. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2012-01-03 // 14:01:19

sv. ja jag tycker det är jättebra att lära barnen tecken!! finns böcker som jag planerat att köpa till tösen ex. max bil: barnbok med tecken för hörande. något du har provat?

2012-01-03 // 15:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback