Kontrollen hos barnmorskan..



Japp, i onsdags så var jag ju på kontroll igen hos barnmorskan, varannan vecka är det hela kontrollen och varannan är det bara blodtrycket och urinet som kollas. Denna ggn blev lite annorlunda än jag tänkt. Måttet har gått upp på 31, med Fred var jag aldrig uppe så högt ens. Så hon sa att hon inte trodde att Sockerbiten va så himla liten ändå, nu vet ju inte jag om hon menade i jämförelse till Fred eller överhuvudtaget. Men jag tolkade det ju direkt som att hon kommer vara gigantiskt istället. Så nu är jag inställd på en 4kgs bebis :-S Inte lika kul för då börjar alla andra saker att oroa sig för krypa fram.. som att jag kommer spricka från Ystad till Haparande eller att hon kommer fasta så det blir sugklocka, eller att hon till min största fasa ligger över i två veckor och blir en 5kgs klump istället!! Bye bye prematurkläderna jag köpte iaf, haha. Om hon inte beslutar sig för att komma typ, nu snart.. Fast det får hon ju inte heller. Man brukar väl säga att runt vecka 36 iaf beräknas som fullgånget tror jag, så tills dess blire o knipa. Så man inte måste ligga kvar flera veckor. Dock var det en ny upplevelse när vi va ute o gick igår, det bara ilade till, ungefär som en värk fast mkt kort och jag va tvungen att stanna till och tog tag i Olles arm. Det va lite läskigt. Men sen va det ingen fara. Tror att det var en kombination av all stress och lite vila denna vecka men besök av svärpäronen och massa kalas på det. Om det hade varit vecka 36 -> så hade jag blivit glad istället, men blev lite rädd där för ett ögonblick. Men men.. hon kommer när hon kommer.
Vikten verkar hålla sig och jag går inte upp massa onödigt, väger fortf mindre än jag gjorde med Fred i samma vecka, dock är totala viktuppgången mer. Men vad är några siffror på vågen när man är gravid liksom? Mitt järn ligger på 115 och det kändes himla bra, men varför är jag så himla trött för då?? "Du är höggravid" blir jag påmind om varje dag.. verkar visst glömma det, hehe.
Ne, nu går inte kroppen med på att sitta framför datorn längre så måste lägga mig på soffan.. mkt som händer imorn med så bäst o vila upp sig så mkt man kan. Tur man också har en sambo som tar Fred varej dag på morgonen och ev natten nu trots tidigt jobb, behövs!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback