Hos barnmorskan..



Ska berätta lite om hur det gick hos barnmorskan ju. Blev såå glad för järnet har ju gått upp till hela 102! Sjukt nöjd, fast det är ju fortfarande inte bra, så ska fortsätta med tabletterna likadant som jag gör. Vikten går stadigt uppåt, 10kg har jag lagt på mig nu. Låter ju hutlöst mycket med om man jämnför med när jag var med Fred så vägde jag 67kg så då var jag ändå större eftersom jag startade på en högre vikt då. 55kg är inte den optimala vikten för mig som är över 170cm lång direkt. Kommer förhoppningsvis inte gå ned till den vikten igen sen! Socker biten ligger lite nedanför Freds kurva, men det säger ju egentligen inte så mkt. Mer får vi veta den 27e när det är dags för första tillväxt-ultrat, då får vi se svart på vitt hur många procent under eller över hon ligger =) Sen såg jag att hon faktist har skrivit fel, hade inte min vanliga barnmorska, hon har skrivit vecka 28, när jag egentligen var 28+5, men men, skitsamma. Skönt o komma tillbaka till min barnmorska nästa ggn iaf, sen blir det ju mkt spring hos henne, en ggn i veckan för att mäta blodtryck bla för att hålla koll så det inte blir nån havandeskapsförgiftning.
Mina föraningar om hur hon låg var rätt också. Hon ligger liksom Fred gjorde med fötterna under mina högra revben och sen nedåt med huvudet då, eller lite snett nedåt, hon är varken ruckbar eller fixerad. Men då vet jag iaf att jag känt rätt, alltså så är det massa boxslag och headbutts jag får rakt på kissblåsan, hehe..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback