Roliga förlossningshändelser..



Sitter o läser massa roliga förlossningshändelser såhär lagom till frukost. Det är så himla klockrent! Man blir ju lite knäpp av värkar och av LUSTGASEN allra mest ;) Dock har inte jag så mcyket roligt att berätta från min förlossning. Det enda som var lite halvroligt var att jag efter EDAn (när dem lägger den så får man andas HUUUR mkt man vill) antagligen va så hög på lustgasen att jag låg och drömde(?) om Lisebergs-kaninen, haha.
Men här kommer några roliga som jag hittat på Familjeliv:


"Sen när dom sydde mig hade dom lagat lustgasen så jag fick den igen. DÅ funkade den alldeles ypperligt och helt plöstligt låg jag o tjoade : GIN AND TONIC,GIN AND TONIC.min  bm bara kollade på mig och drog ner gasen. (Vad hon inte förstod var att under föräldrar utbildningen sa min barnmorska att ta lustgas skulle kännas som att dricka en Gin and Tonic jättefort. som att man blir lite salongsberusad.. ja,det var det jag försökte förmedla men det fattade inte hon. hahahahahha!!! ...)"

"När jag spytt som en gris 3 ggr under förlossningen, sa bm försiktigt att om jag behövde spy igen kunde jag kanske luta mig åt sidan. Jag var hög på lusgas o muttrade: Nej, för det är inte jag som städar här!"

”När min första son kom förlöstes jag med sugklocka och klockan släppte från huvudet så läkaren fick ta ett par steg tillbaka och jag såg bara hur den där sugklockan for genom luften. Då detta skedde i en av mina mindre skärpta stunder i livet var jag helt säker på att huvudet hade lossnat på bebisen, en fruktansvärd tanke tycker jag förstås nu men då sa jag bara nåt i stil med ’jaha det fattade man ju, vad är oddsen, men det är klart huvet ska lossna på just vår unge. Får jag sova nu?"

"Mellan krystvärkarna fick jag tag i kragen  på en BM och lyfte nästan upp henne, hon såg allvarligt rädd ut... och kommenderade henne : Nu tar du och trycker in det där huvudet och klipper mig med saxen, för jag tänker inte trycka ut den!"

"En bekant till mig skulle bli pappa och hade videokameran med på förlossningen.
Det skulle absolut filmas därnere när huvudet kom ut men pappan tyckte det var så läskigt så han svimmade!
Barnmorskorna hjälpte honom kvickna till och så kom nästa krystvärk.
Pappan kastar sig upp för att filma... slår huvudet i förlossningslampan och tuppar av igen...
Den här gången skrattar barnmorskorna ihjäl sig och glömmer nästan bort den blivande  mamman!"

"Alltså, hehe, det är ju den 6/9 idag. Som 69, och det är ju en apskön sexställning. Vad passande, jag tror vi gjorde 69:an under förspelet när bebisen blev till. Eller hur, [makens namn]? Jodå, och du gillar den preeeeeciiiiiiis lika mycket som jag!"


HAhahahahha! Jag kissar ned mig nästan. Dock hittade jag inte den bästa av alla som jag kommer ihåg sen jag läste när jag va med Fred. Då är det en tjej som berättar att hon blir så hög på lustgasen att hon tycker att bebisens hjärtljud som de har på högtalare i förlossningsrummet låter som värsta disco-låten och börjar vagga i takt med "musiken" och säger sen till barnmorskorna som står mittemot henne - Ni på andra sidan är ni klara, o pekar som John Travolta i Saturday Night Fever. Hahahahahah, garvar ihjäl mig när jag tänker mig det framför mig. Måste varit skitkul för dem barnmorskorna =)
Vi får väl se om det inträffar nått kul denna förlossning för mig, men det tvivlar jag på. Jag pratade inte så värst mkt utan var ganska långt inne i mig själv och var koncentrerad på varje värk, o blundade typ genom HELA förlossningen, det ska jag inte göra denna ggn iaf. För det kändes lite konstigt att blunda under utdrivningsskedet o inte se va som händer alls o sen helt plötsligt ha en bebis på bröstet. Men men, det märks väl, man kan inte direkt bestämma såhär i förväg för INGET blir som man tänkt sig ;)



» Emma

Haha! Jag minns att jag frågade min sambo under första förlossningen, vad det var för hund där inne i rummet. VILKEN RAAAAS ÄR DET?!

Det lät exakt som att det tassades omkring, men självklart var det ju inte det ;)



Hittade din blogg, via Camilla Håkansson. Du hade kommenterat hennes förlossning. Så jag kikade in på din :)

Grattis till bebisen i magen!

Själv har jag en pojk som blir 4 i juni å en flicka som är 10 månader (idag faktiskt) :D



Ha så roligt imorrn på ultraljudet! :)

2011-03-30 // 11:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback